.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار بيست و يكم مازندران معرفي شد ؛
وزير كشور: استاندار جديد مديون هيچكس نيست
شمال نيوز:مراسم معارفه ربیع فلاح استاندار جديد مازندران با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور و مسئولان استان در سالن اجتماعات استانداری مازندران برگزار

به گزارش شمال نيوز، در این مراسم كه آیت‌‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان ، نمایندگان مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه شهرستان‌های مازندران و اعضاي شوراي اداري استان حضور داشتند پس تلاوت ايات ملكوتي قرآن كريم ابتدا مهندس طاهايي استاندار سابق مازندران طي سخناني گفت: بنده شرمسار همه عزیزان و اقشار مختلف مردم و قشرهای فرهنگی و اجتماعی سیاسی و اقتصادی استان بوده و هستم که نتوانستم در خواست‌ها و حوایج آنها را برآورده کنم.

وي تاكيد كرد : جلسه تودیع و معارفه نبوده بلکه جلسه معارفه و تودیع است چرا که باید به جلو و توسعه کشور فکر کرد و با تقدیر مدیریت‌ها باید توسعه متوازن را در کشور فریاد زد.

استاندار سابق مازندران با اشاره به اینکه توسعه انقلاب اسلامی برآمده انقلاب اسلامی ایران در استان مازندران نمود عینی پیدا کرده است تصریح کرد: مردم مازندران اعتدال‌گرا عدالت محور و ارزش‌مدار هستند.

طاهایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روحانی تنها رئیس جمهوری است که دفترش را به متن فعالیت های اقتصادی پیوند زد، افزود: انتخاب رئیس اتاق بازرگانی کشور به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور گامی موثر در راستای تحقق حماسه اقتصادی خواهد بود.
وی با بیان اینکه دکتر فلاح در سال های دور، سکان دار مراتع و جنگل های استان بوده اظهار داشت: دکتر ربیع فلاح نگاه تخصصی به حوزه منابع طبیعی و کشاورزی دارد که فرصتی مناسب برای استان محسوب می شود.


قاسم احمدی‌لاشکی سخنران بعد از نماینده ولی فقیه در استان بود كه سخنرانی خود را با نام و یاد 10 هزار و 400 شهید و امام شهیدان شروع کرد و گفت: معتقدیم روح سرداران و شهدای مازندران همچون شهید بصیر، کشوری، طوسی و شیرودی‌ها در این جلسه شاهد و حاضر است.

احمدی‌لاشکی دستاورهای انقلاب اسلامی را حاصل خون شهدا و نظام اسلامی دانست و ادامه داد: حماسه سیاسی و که در 24 خرداد خلق شد باید به حماسه اقتصادی پیوند زده شود.

وی با بیان اینکه جای قدردانی دارد که رئیس جمهور و وزیر کشور مازندران را به لحاظ مهمان‌پذیر بودن در مباحث اولیه کار خود قرار دادند، تصریح کرد: نشست‌هایی که مجمع نمايندگان استان و فراکسیون شمال پیگیری کردند باعث شد فلاح مسئولیت استان را بپذیرد.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی زحمات سیدعلی اکبر طاهایی استاندار پیشین مازندران را ارزنده و تاثیر گذار در توسعه استان دانست و افزود: طاهایی 63 ماه و 17 روز برای مازندران تلاش کرد.
وی استاندار دولت یازدهم در مازندران را اشراف به کار اجرایی دانست و گفت: فلاح اشراف کافی در حوزه کشاورزی دارد و با انتخاب مشاوران قوی می‌تواند در حوزه‌های مختلف استان موفق باشد.
دبیر مجمع نمایندگان مازندران خاطر نشان کرد: مازندران در ایام عید امسال، 24 میلیون مسافر را خدمات داد اما سهمی از اعتبار کشوری نبرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه فلاح کار سختی را در مازندران پیش رو دارد، افزود: فضای وفاق و همدلی در مازندران حاکم است.


سپس آيت الله طبرسي نماینده ولی در مازندران طي سخناني با انتقاد از بی‌برنامگی مدیران در توسعه استان گفت: مدیران برای توسعه استان مازندران برنامه ندارند.

وي تاكيد كرد : در هیچ استانی مانند مازندران مدیران آن به دنبال پست و مسئولیت نبوده و هیچگاه این مدیران برنامه‌ای برای توسعه استان ندارند.

امام جمعه مركز استان افزود : در این صورت چگونه می‌توان از مدیران بیرونی انتظار برنامه‌ریزی برای توسعه مازندران را داشت، زمانی که مدیران آن استان به جای برنامه‌ریزی دنبال حفظ پست و مسئولیت خود هستند.

وی بیان کرد: پست و جایگاه اگر با نیت خدمت نباشد هیچ ارزشی ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد شهدای مازندران اظهار کرد: مردم مازندران با تقدیم 10 هزار و 400 شهید توانستند افتخارافرینی بی‌بدیلی در کشور داشته باشند.

طبرسی با بیان اینکه مدیریت در اسلام اگر با هدف خدمت به مردم باشد برای پروردگار بسیار پسندیه است افزود: مدیریت باید قدرت توانمندی و علمی داشته باشد و مدیر با تقوا می‌تواند توانا باشد.

وی با بیان اینکه روحیه طاهائی استاندار سابق مازندران برای بنده درس‌آموز بوده است اظهار کرد: وی با تودیع خود هیچ عکس‌العمل و ناراحتی نشان نداده است و روحیه بسیار بزرگ بوده و باید در بین همه مدیران تقویت شود.
وی بیان کرد: مسئولان استان باید با استاندار جدید مازندران همکاری کرده تا شاهد رفع عقب‌ماندگی توسعه مازندران باشیم.

http://www.ostan-mz.ir/images/org/139206253339.JPG


عبدالرضا رحمانی فضلی وزير كشور نيز در اين مراسم به تشريح وضعيت كشور پرداخت و گفت: وضع کشور در شرایط کنونی با موفقیت 34 ساله‌ای که داشتیم و در نتیجه حمایت‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و پایداری در برابر آرمان‌های شهدا امروز در دنیا موثر، هدایت‌گر، ملجا و منجا در تحولات منطقه‌ای و جهانی است.
این مسئول بیان اینکه کشور با همه تحریم‌ها در تحولات منطقه‌ای نقش موثری دارد، گفت: راه مقاومت در برابر تحریم در کشور مشخص شده و ما تحریم را پشت سر می‌گذاریم.
وی با بیان اینکه درست است که در تحریم هستیم و این تحریم نشان دهنده پویایی ما است، ابراز داشت: دشمنان همه بلاهای که می‌خواست بر سر ایران بیاورند، آوردند، اما با هر شرایط کشور موفق بوده است.
وزیر کشور متذکر شد: فشارها در اوج است و بحث تحریم در بالاترین شرایط قرار دارد، راه مقاومت در برابر تحریم در کشور مشخص شده و ما تحریم را پشت سر می‌گذاریم.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه هزینه جاری کشور سالانه 120 هزار میلیارد تومان است، گفت: باید روی پای خود بایستیم و اقتصاد و تولید را با رویکرد صادرات در کشور نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه 1800 میلیارد تومان یارانه به مردم مازندران سالانه از سوی دولت پرداخت می‌شود،خاطرنشان کرد: کل بودجه عمرانی این استان در یک سال 300 میلیارد تومان است.
وزیر کشور در این زمینه ادامه داد: اگر یارانه‌های دریافتی مردم در قالب صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری مدیریت شود می‌توان در حوزه تولید و اشتغال مازندران برنامه‌ریزی کرد.
وزیر کشور میزان نقدینگی کشور را 600 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هم اکنون سه برابر میزان دارایی کشور، نقدینگی نزد مردم وجود دارد که با اصلاح سیستم بانکی می‌توانیم از آن برای تولید در کشور استفاده کنیم.
وزیر کشور با اشاره به اینکه رابطه دولت با همه مردم بر اساس رفتار سیاسی است و تلاش می‌کنیم رفتار سیاسی را قاعده‌مند کنیم، افزود: هر کسی کار سیاسی در کشور می‌کند باید پاسخگو باشد.
رحمانی فضلی یادآور شد: مازندران و ظرفیت این استان را به خوبی می‌شناسیم و این استان باید جزو چند استان ضریب کشور باشد و نباید بگوییم که مازندران استانی فقیر است.

وی با تاکید بر اینکه مازندران از نظر موقعیت مناسب، امکانات و مدیریت و منابع نیروی انسانی استانی توانمند است، تصریح کرد: بسیاری از این ظرفیت‌ها فعال نشده است که باید فعال شود.
رحمانی فضلی با بیان اینکه در تولید محصولات کشاورزی شاید 20تا 30 درصد کشاورزی مازندران علمی و صنعتی باشد، گفت: بهره‌وری کشاورزی در این استان تا دو برابر قابل افزایش افزایش است و حتما باید تعداد صنایع کشاورزی در مازندران تا 100 درصد افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه این استان برابر بسیاری از کشورها امکانات و فرصت‌ دارد، گفت: اینکه گفته می‌شود چرا طرح کارخانه زباله سوز ناتمام مانده است به دلیل عدم بهره‌مندی از مشارکت‌های اقشار مختلف است اگر در همین مقوله از هر فردی در ساری هزار تومان در ماه برای زباله پول دریافت کنیم در ساری 500میلیون تومان درآمد ماهانه برای راه‌اندازی زباله سوز خواهید داشت و اگر این پشتوانه را داشته باشید همه بانک‌ها نقدینگی شما را قبول خواهند کرد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم ظرفیت‌ها را فعال کنیم، اظهار داشت: در زمینه گردشگری مازندران، قبول داریم که 44 میلیون ورودی و خروجی در استان وجود دارد اما میزان اقامت در ایام عید بیشتر از سه ماه تابستان است و این نشان می‌دهد که آب و هوا بیشترین اقبال را از دریا دارد پس باید فکر کنید چگونه سفر را به سرمایه تبدیل کنید.
وی با اشاره به نحوه انتخاب استاندار جدید مازندران تصریح کرد: با تعهدی که در مجلس به نمایندگان دادیم شاخص‌های استاندار را اعلام کردیم و گفتیم شما افراد را پیشنهاد دهید و مازندران از نخستین استان‌هایی بود که سه نفر را معرفی کرد.
رحمانی فضلی افرود: یک نماینده که کاندیدا بود استعفا داد که این عمل قابل تقدیر است.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه از مجلس چهارم طاهایی استاندار سابق را می‌شناسم و ارتباط داشتیم، اظهار داشت: پس از معرفی فلاح و اینکه بنده هم پذیرفتم و با توجه به اینکه شرایط اداری استان را در نظر گرفتم، خودم با نماینده ولی‌فقیه در استان تماس گرفته و روند را عرض کردم و به نمایندگان هم گفته بودیم که با نماینده ولی فقیه در استان در ارتباط باشند و این گونه شد که نخستین استاندار کشور در مازندران و تهران معرفی شدند.
وزیر کشور با توصیه به استاندار جدید مازندران تصریح کرد: توصیه بنده به استاندار جدید این است که مدیون هیچکس در دایره استانداری نیست و مدیون خداوند متعال باید باشد که اگر اراده خداوند نباشد برگی از درخت نمی‌ریزد.
وی با تاکید بر اینکه ایشان محور فعالیتش توجه به مردم باشد و توجه به مطالبات مردم و مسائل خاص استان را داشته باشد، افزود: اگر نتوانستیم مشکلات را رفع کنیم باید واقعیت را به مردم بگوییم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه استاندار جدید باید برای استان تلاش و برنامه‌ریزی کنند، یادآور شد: به ایشان دو ماه فرصت می‌دهم که برنامه استان را به ما بدهید که چه اقدامات قرار است در مازندران صورت گیرد و ایشان باید سهم دولت، مردم، وزارت کشور و سهم خودشان در توسعه استان را مشخص کنند.
وی با اشاره به اینکه عمده اشکالات در بودجه نویسی و شاخص‌گذاری بودجه‌ها است، تصریح کرد: در تهران تلاش می‌کنیم این شاخص‌ها تدوین شود و منابع استان را براساس شاخص‌ها توزیع کنیم که بر این اساس مرکز استان و مناطق محروم یک شاخص‌هایی دارد که هر فردی اعتراضی داشت بتوانیم با شاخص‌ها دلیل اختصاص اعتبار را اعلام کنیم.
 

استاندار جدید مازندران آخرين سخنراني اين مراسم كه با تبریک به مناسبت دهه کرامت و تولد امام رضا(ع) تصريح كرد : توسعه مازندران با حمایت دولت و بخش خصوصی محقق می‌شود.
فلاح اظهار داشت: تنها مشکلی که برای خود در این جایگاه احساس می‌کنم این است که جایگزین طاهایی می‌شوم.
وی با اشاره به اینکه خود را مقید می‌دانم تا در خدمت علمای استان باشم و پیگیر مشکلات شوم، افزود: روز گذشته خدمت نماینده ولی فقیه در مازندران بودم و مشکلات استان را به درستی تشریح کردند.
فلاح جلودار مازندران را استانی نیرو خیز در سطح ملی و استانی دانست و ادامه داد: از همه دست‌اندکاران استانی دعوت می‌کنم تا در اتاق فکر کمک ما برای توسعه مازندران باشند.
نماینده عالی دولت در مازندران به مرور فعالیت‌های اجرایی گذشته خود پرداخت و گفت: کار اجرایی را از جهادسازندگی استان شروع کردم و در پشتیبانی جنگ جهادسازندگی فعالیت و بعد از آن در بخش‌های مختلف مرتبط با تحصیل در تهران کار کردم.
وی با اشاره به اینکه مازندران در بخش‌های مختلف دارای استعداد است، تصریح کرد: برای توسعه استان باید از امکانات موجود کشاورزی، بنادر، دریانوردی استفاده شود و این کار در مازندران قابلیت اجرا دارد.

فلاح اظهار داشت: با توجه به امکانات موجود در مازندران شرایط کنونی رنج‌آور است.
وی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته مازندران شرایطی داشت که همه برای کار به این استان مهاجرت می‌کردند.
استاندار جدید مازندران اضافه کرد: برای رفع مشکلات استان باید از امکانات ملی و بخش خصوصی استفاده شود.
وی از حسن اعتماد دولت تدبیر و امید و وزیر کشور تشکر کرد و گفت: از خداوند خاضعانه استمداد می‌طلبم تا در این کار پیش رو کمک حال من باشد.
فلاح جلودار در مراسم معارفه خود با در دست گرفتن اسناد توسعه مازندران، اظهار داشت: در بحث اقتصادی مازندران باید بتواند در سال 1404 در چارچوب امکانات موجود سرآمد منطقه باشد.
وی با بیان اینکه هشت سال از اجرای سند توسعه استان گذشته است، گفت: در 12 سال باقیمانده باید به موفقیت‌های زیادی دست یابیم.
فلاح با مروری از بندهای اسناد توسعه‌ای استان خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از 8 سال در بحث سرمایه‌گذاری استان، تعدادی از کارخانه‌های تعطیل است و طرح‌های نیمه تمام به زعم معاون عمرانی استانداری اگر تمام اعتبارات را معطوف به تکمیل پروژه‌های استانی کنیم 10 سال طول می‌کشد تا پروژه‌ها به اتمام برسد.
وی اظهار داشت: نباید به اعتبارات کشوری بسنده کرد باید با همت نمایندگان استان طرح‌ها بررسی و اولویت‌ها مشخص شوند.
استاندار مازندران با بیان اینکه خوش‌بین هستم با هماهنگی استانی و نیروهای بالنده مازندران مشکلات را پشت سر گذاشته و به موفقیت دست می‌یابیم، اذعان داشت: سوگندی که رئیس جمهور در مجلس اعلام کردند منهم به این سوگند وفادارم و تمام وقتم را برای توسعه استان و تحقق برنامه‌های دولت می‌گذارم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

df 25 شهريور 1392
آقای دکتر بسم الله. امیدوارم مانندمسولان بندپی شرقی بخصوص آموزش و پرورش مثل ..... سمتها را فقط بین بندپی ها تقسیم غنایم انتخابیاتی کردند و فردی که چون بصرف اینکه بندپی نبود در حالیکه بیشتر زحمت نسبت به آنها کرد و 20 سال بندپی تدریس میکند نیم نگاهی نکردند و جالب فردی که حتی سر صندوق بعنوان ایرانی در دوره نماینده گی قبل و امسال شرکت نکرد فقط فقط باپارتی سمت گرفت؟؟؟حواستون باشد
نا شناس 26 شهريور 1392
باسلام به اين دوست عزيز،خواستم متذكر شوم كه تاحدودي با فرمايشات حضرتعالي موافقم كه بايد شايسته سالاري در كشورمان نهادينه شود،ولي يادمان نرود كه بندپي داراي پتانسيلهاي بالقوه اي هست كه اگر بالفعل شوند بسياري از مشكلات شهرستان وحتي استان مرتفع خواهد شد.با تشكر(( پاشا))
نا شناس 26 شهريور 1392
آقاي احمدي دبير مجمع نمايندگان اين حرفها رو به كي پس ميده وقتي در مراسم ت م آقاي ناصري و آقاي مقيمي جدا از ديگر نمايندگان استان مينشينند خودتان قضاوت كنيد كه آدم اولين فكري كه ميتونه بكنه چيه من بعنوان يك مازندراني از شما نمايندگان استان خواهش ميكنم كه اول اختلافات خودتان را باهم حل كنيد بعد به فكر آباد كردن استان باشيد
نا شناس 26 شهريور 1392
جناب آقای دکتر
با عرض سلام و خداقوت پیشاپیش
برای رفع معضلات در استان نیاز به نیروهای دارید که واقعا احساس کنن که خدمتگزارن نه این که برای منافع شخصی خودشون دم از خدمتگزاری بزنن.
لطفا در انتخاب مدیران ستادی ، مدیران کل و روسا و مسئولین دستگاههای اجرای نهایت دقت رو بفرمایید تا مشکل گذشته مجدد تکرار نشود. با مردم مازندران شفاف باشید و بدانید که این مردم همیشه با شما خواهند بود و از چتر حمایتی آنها برخوردار خواهید بود.
نا شناس 26 شهريور 1392
مديون ياسر هاشمي رفسنجاني
sina 26 شهريور 1392
انتظار است جناب اقای دکتر فلاح از شخصیتهای علمی با تجربه ساروی در مصادر اجرائی استان استفاده نماید تا شائبه ای در مسائل ناسونالستی ایجاد نشود.گذر زمان بسیاری از اندیشه ها و سبکها را اثبات می کند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.154 seconds.